Werken aan een eigen gezicht.

Een bedrijf of merk is een persoonlijkheid. Met een eigen identiteit. Direct herkenbaar door een goed doordacht beeldmerk.
Het ontwikkelen en implementeren van huisstijlen vraagt daarom om de grootst mogelijke zorg, hier raak je immers aan de wortels van een onderneming.
Aan het geloof en vertrouwen dat mensen in een organisatie moeten hebben. Naar binnen en naar buiten. Een eigen identiteit communiceer je in hoge mate door de kwaliteit van je beeldmerk. Het wordt ‘het vooraanzicht’ van de organisatie.

Maar ook een gerichte campagne kan een eigen gezicht hebben. Dan wordt het beeldmerk het bindend element en het herkenningsteken van het thema en de drager van een communicatiestijl.

 

 

Zoals bij het fusielogo van de gemeente Alkmaar, Schermer en Graft-De Rijp
Hier was de communicatieve lading en kracht van het beeldmerk:
bundeling van krachten, iets gelijkwaardigs van de identiteit van elke afzonderlijke gemeente, waarbij het geheel meer is dan de som der delen. Het beste van de stad, het platteland, Holland’s trots- de molen en de historie van de walvisvaart en haringvangst.

 

 

Bij het ontwerp voor het beeldmerk van Koningsdag voor de gemeente Graft De Rijp was een logo nodig dat als teken van herkenning van de gemeentelijk identiteit kon dienen en dat instaat was om alle activiteiten te binden en onder één noemer te brengen.

 

Voor het beeldmerk van Alkmaar sportstad passeerden vele voorstellen de revue. Uiteindelijk werd gekozen voor twee rennende figuren die voor de nodige dynamiek zorgen. Ze refereren subtiel aan Alkmaar als kaasstad.
Het onderscheidende vermogen van deze stad waarmee ze onmiddellijk herkenbaar is en kan worden geïdentificeerd.

 

 

We maakten een logo voor de campagne van het ministerie van Economische zaken voor kwaliteitszorg waarin Nederlanders er op werden gewezen dat alleen al het streven naar kwaliteit meer resultaat oplevert. We kozen daarom voor de samentrekking van de Nederlandse vlag en een stijgende rode grafieklijn.

 

De campagne om ons niet harder dan 120 km per uur te laten rijden werd vertaald in een gestileerde snelheidsmeter die de uiterste limiet aanwees. De uiterste grens.

 

Het logo Van Gend & Loos bij haar 200 jarige bestaan een vlaggestok met het vierkantje van het logo lijkt een simpele ingreep. Maar vertelt in een keer het hele verhaal.  ‘Less is more’ zeggen ze in ons vak.en de de beheersing van de kunst van het weglaten is niet iedereen gegeven.

 

Onze ervaring met

logo’s en huisstijlen.

We mochten verder beeldmerken ontwerpen en implementeren voor grote bedrijven als de SNS Bank, de Koninklijke Notariële beroepsorganisatie, Europeesche verzekeringen en AA accountants om er een paar te noemen. Waarbij de implementatie voor de SNS bank verder ging als doorgaans gebruikelijk.
We ontwierpen hiervoor het beeldmerk toegepast in elke denkbare situatie.
Van lichtreclame op de gevels tot pennen op de balie. Van borden in de stadions tot de voetbalshirts van FC Twente, een folderlijn voor de zakelijke- en een voor de particuliere markt, de ‘outlook’ met aanwijzingen en video’s van de geldautomaat voor 360 kantoren, een serie bankpasjes,   een complete administratieve huisstijl waarbij zo’n 6000 formulieren ons tekenbord passeerden. Een eigen identiteit communiceer je nu eenmaal niet alleen in advertenties op T.V. of via de sociale media.